søndag 30. juni 2013

Namsskogan Familiepark

I halv 9 tiden på fredag satte vi (dvs barna og jeg) oss i bilen for å kjøre til Gutvika. På turen dit tok vi en liten omvei slik at vi fikk med oss noen timer i Namsskogan Familiepark.

Da vi kom til parken gikk vi for å kjøpe oss en familiebillett for man vil jo ikke betale mer enn nødvendig og for oss ble det jo billigere med familiebillet. Men så enkelt var det ikke nei. Jeg ber om å få kjøpe en familiebillett, men får beskjed om at ettersom jeg er alene med barna i parken så må jeg betale for en voksen og det antall barn jeg har med altså 3 barn. For å få familiebillett må man være Mor, far og egne barn får jeg beskjed om. Da spør jeg om det er sånn at om man er alenmor så får man ikke kjøpe familiebillett? Det er jo diskriminering sier jeg. Dama i kassen sier bare at hun beklager, men hun må bare følge reglene. Nå er jo ikke jeg alenemor, men jeg ble likevel ganske så provosert over at man må være to voksne sammen med barna for å kjøpe familiebillett. Det endte med at vi pent måtte kjøpe 1 voksenbillett og 3 barnebilletter til den nette sum av 1025 kr istedenfor 1 familiebillett til 895 kr. Jada jeg vet at det ikke hadde vært veldig mye å spare på familiebilletten, men for meg handler det mye mer om prinsipp.

Da vi (dvs jeg) var ferdige med å "krangle" om billetten så gikk vi inn i parken og hadde en fin dag.

Det var lite folk i parken så barna slapp å stå i lang kø for å prøve de forskjellige aktivitetene. Sånt liker vi :)

Etter at barna hadde prøvd litt av hvert og vært en tur innom kiosken og kjøpe diverse godteri hang vi oss med på foringsrunden og fikk sett masse flotte dyr :)

3.7.13: Etter at dette ble skrevet har jeg vært i kontakt med Namsskogan Familiepark via deres facebookside og email. Jeg har fått en beklagelse på det som skjedde og får en kompensasjon fra dem. Selv om opplevelsen var ubehagelig der og da har de gjort opp for seg på den beste måte i ettertid og saken forklares med at det måtte ha vært en nyansatt sesongarbeider som satt i kassen og som ikke var helt klar over reglene fordi foreldre som kommer alene med barn har helt klart krav på familiebillett de også :)

 Valtra traktorbane er gøy synes Einar Wessel :)

 Hildur Amalie liker også å kjøre traktor :)


 Einar Wessel gjør seg klar til å prøve Bungee trampolinen :)

 Karin-Marie hoppet kjempehøyt :)

 Einar Wessel tok mange baklengssaltoer :)

 Hildur Amalie prøver på baklengssalto, men kommer ikke helt rundt :)

 Må en runde med hesten også :)


 Vaske gull (synd det ikke er ekte) :)


 Oteren Victor Major
 En av de to rødrevbrødrene Otto og Per 





 Herlig labb :)
 Slaraffenliv :)
 Elgoksen Junior - En staselig kar :)




 Det klør, det klør :)


Rødrevbrødrene Per og Otto

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar